Pentax Optio E65 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pentax Optio E65 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,8

sh2009 03-01-2009
Geschreven voor: Pentax Optio E65 zwart

- 1e Ervaring
Ik heb deze camera nu een week en nog steeds erg tevreden. De 8.1megapixel is scherp en de zoomfunctie werkt goed.
- De rode ogen
De rode-ogen functie is opzich fijn maar werkt niet altijd naar wens. ookal staat de rode-ogen functie ingeschakeld.

- Algemeen
Voordeel is dat je er een SD kaart kan in doen en die zijn niet duur. Het 2,7 LCD scherm is heel scherp. De batterij is iets meer dan 1 uur volgeladen. De standaard gebruiksaanwijzing die erbij zit is heel slecht. Veel te kort. Er zit een cd-rom bij met een pdf-handleiding die wel heel duidelijk is. Op de cd-rom zit ook fotosoftware en videosoftware. Die ik beide niet gebruik, google picasa werkt veel fijner, en met google picasa 3 vindt ie zelfs de rode ogen.
Het menu is duidelijk en handig te bedienen. Voor een camera van deze prijs voldoet deze helemaal!
- Meegeleverd / Omgang met verlichting
Meegeleverd met de camera is een av-kabel met usb aansluiting en tv-aansluiting en een riempje voor aan je pols.
De e65 werkt op een accu en die gaat lang mee.
De flits is fel. In de avond, als zegmaar alleen de halogeenlampjes aanstaan dan is deze camera geweldig goed!
Deze camera doet zeker niet onder voor een Samsung of Sony.

- Standen / Vuurwerk
De camera beschikt over diverse standen zoals; vuurwerk, nacht, panorama, landschap en nog een paar geweldige functie's. Tijdens de jaarwisseling heb ik de vuurwerkfunctie getest en die werkt enorm goed! De kleuren komen er goed uit.
De foto's zijn goed en scherp. Het opslaan van vuurwerk-foto's duurt ongeveer 17 seconden. Het filmen van vuurwerk gaat ook erg goed. Dat filmpje is duidelijk.
- Video
de videofunctie werkt goed, alleen niet in de avond dit komt omdat ie tijdens het filmen alleen een rood lampje en geen flitser gebruikt.

Kortom; nu heb ik hem al een week en met diverse gelegenheden kunnen testen en het werkt erg goed. Hij doet goed zijn werk en kan heel erg goed omgaan met het vuurwerk.

stefanaudi 26-12-2008
Geschreven voor: Pentax Optio E65 zwart

Ik heb deze camera nu een dag en erg tevreden.
De 8.1megapixel is scherp en de zoomfunctie werkt goed. De rode-ogen functie is fijn.
Voordeel is dat je er een SD kaart kan in doen en die zijn niet duur.
Het 2,7 LCD scherm is heel scherp.
De batterij is iets meer dan 1 uur volgeladen.
De standaard gebruiksaanwijzing die erbij zit is heel slecht. Veel te kort.
Er zit een cd-rom bij met een pdf-handleiding die wel heel duidelijk is.
De camera beschikt over diverse standen zoals; vuurwerk, nacht, panorama, landschap en nog een paar geweldige functie's. de videofunctie werkt goed, alleen niet in de avond.
Het menu is duidelijk en handig te bedienen.
Voor een camera van deze prijs voldoet deze helemaal!